Foi o dia sete....

 No dia 07-12-2021, eu cheguei em Portugal com a Ir. do Céu pelas 19:15. Parecia-me que vinha a dormir. Não sentia nada. Nem o frio me assustou. Três dias depois é que eu senti que estava noutro país. Pensei que estava a sonhar, então palpei a cara, bati os pés no chão, para ver se eu acordava. Mas, eu não estava a dormir, nem estava a sonhar. Aquilo era a verdade. A partir daí, senti-me completamente vazia.

Comecei a pensar para trás. E lembrei-me de todo o percurso que fiz. Depois de lembrar tudo isso, vi que eu tinha de começar tudo no zero. Vim de Timor que é um país muito pequeno e muito jovem, cheguei aqui em Portugal que é um País grande e muito desenvolvido, eu fiquei sem palavras. Peguei num caderno, comecei a desenhar a minha vida comparando com uma árvore. Lembrei-me de que eu era uma sementinha que brotou e que começou a dar primeiras folhas, as raízes começaram a afundar na terra, mas depois fui arrancada no meu lugar para ser transplantada noutro lugar. Por isso, senti-me murcha, vazia, as raízes ainda não pegaram na terra. Mas, eu desejava muito que esta plantinha não morresse, ela tinha que viver.

E graças a Deus, a plantinha, parece que, está a adaptar-se. Em relação às outras coisas, como: o ritmo da vida, das pessoas, a comida, a linguagem, sinto que não tenho muitos problemas. Tudo isso adapta-se. Eu disse que tudo isso não é problema porque eu gosto de aprender. Ao aprender fora do país, para mim é uma grande riqueza. Uma coisa que me faz estranhar, é não encontrar muitos jovens na missa. O resto dá para entender, que cada país tem a sua cultura. Eu é que tenho que saber adaptar-me. Para não dizer muita coisa, eu só vou concluir assim, eu adoro esta vida, adoro as pessoas deste país. Sinto-me tão feliz de ser ignorante para poder aprender e aprender sempre mais. POR TUDO DOU GRAÇAS A DEUS. Madre fundadora.


Iha loron 07-12-2021, hau to iha Portugal ho Ir. do Céu oras 19:15. Hau mai hanesan hau toba hela. Hau la senti buat ida. Hau la mos ho malirin. Liu tiha loron tolu mak hau foina sente katak hau iha nasaun seluk. Hau hanoin kala hau mehi, entaun hau kaer hau nia oin, baku ain, atu hau bele hader. Maibe hau la toba tok ida no laos mos mehi. Katak los duni hau iha nasaun seluk. Hahu husi nee, hau sente mamuk los tia deit. Hau hahu hanoin fila fali ba kotuk. No hau hanoin kona fali ba prosesu tomak nebe hau halo. Ho ida nee hau hare katak hau tenke  hahu fila fali buat hotu husi mamuk. Hau mai husi Timor nasaun ida kiik-oan no foin-sae, hau to iha Portugal nasaun boot no desenvolvido, hau buka liafuan la hetan. Hau foti kadernu ida hahu dezeño kona-ba hau nia moris kompara ho ai-horis nebe ita kuda. Hau hanoin fali katak, hau uluk hanesan musan/fini ida nebe kuda iha rai. Musan nee nakfera komesa fon ia tahan dahuluk, nia abut komesa haklean ba rai okos. Maibe tuir mai fokit sai hau husi fatin nee atu kuda iha fatin seluk. Tamba nee mak hau senti namlaek, mamuk, tambá abut seidauk kaer iha rai. Maibe hau hakarak teb-tebes atu ai-oan nee labele mate, nia tenke moris. Agradese ba Maromak tamba hare hanesan ai-oan nee hahu  adapta ona. Relasaun ho buat seluk hanesan: ema nia maneira moris, hahan, lia-fuan, hau senti la dun iha problema. Hau dehan sira nee la dun iha problema tamba hau gosta aprende. Aprende ih arai liur, ida nee mai hau hanesan rikusoin boot ida. Buat nebe halo hau sente la dun diak maka la hetan joven barak iha misa. Buat sira seluk bele komprende. Katak, kada nasaun iha nia cultura. Hau mak tenke adapta. Atu hau labele dada lia tan hau habadak deit hanesan nee, hau gosta teb-tebes rai ida nee, hau gosta teb-tebes ema rai ida nian. Hau contente teb-tebes sai hanesan ema nebe la hatene buat ida, atu hau bele aprende no aprende nafatin. BUAT HOTU HAU AGRADESE BA MAROMAK. Madre Fundadora.

Olandina Paula, Timorense, Postulante, em Portugal

Comentários

  1. Desejo uma caminhada abençoada e muito feliz a você, Olandina! Fiquei muito feliz com o seu testemunho, que anime outras jovens a seguir Jesus! Nada se pode comparar com a felicidade de ser toda de Deus!

    ResponderEliminar

Enviar um comentário

Mensagens populares deste blogue

Completas com... Santa Catarina de Sena

Vida Consagrada: Postulantado

Dominismissio '23